Site logo

به اشتراک بگذارید

اخبار کاغذ و مقوا

مزایدات و مناقصات

مجله کاغذ شهر

مقوا کارتی چیست؟

مقوا کارتی چیست؟

مقوا کارتی، مقوایی با مقاومت بسیار بالاتر نسبت به کاغذهای معمولی و تحریری است، همچنین دارای ضخامت بیشتری است و در عین حال بسیار منعطف است. این نوع مقوا، گرماژ و ضخامت فراوانی نسبت به مقواهای دیگر ندارد و حتی وزن و ضخامت کمتری نیز دارد. با این حال، کیفیت مقوا کارتی بسیار مناسب و مطلوب است و کاهش گرماژ آن کیفیت آن را تحت تاثیر نمی‌گذارد.

مقوای شومیز یا مقوای کارتی، به دلیل ویژگی‌های متنوع، در صنایع مختلف کاربردهای متنوعی دارد. این نوع مقوا توسط تولیدکنندگان به صورت مات و براق تولید و عرضه می‌شود. از جمله ویژگی‌های مهم این نوع مقوا می‌توان به ضخامت، وزن و قابلیت برش آسان آن اشاره نمود.  

ویژگی‌های مقوای کارتی:

ویژگی‌های مقوای کارتی:

 مشخصات مقوای کارتی، آن را به یک انتخاب محبوب در صنایع مختلف تبدیل کرده است زیرا این نوع مقوا ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که در کنار قیمت مناسب آن، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ویژگی‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

1. انعطاف‌پذیری بیشتر نسبت به سایر مقواها

2. قابلیت چاپ با انواع مختلف پرینترهای لیزری و جوهرافشان (سیاه و سفید و رنگی)

3. تنوع بالای رنگ و کیفیت بالای چاپ

4. قابلیت چاپ ریسو

5. بافتی متالیک و گلاسه

6. دسترسی به هر دو شکل مات و براق

7. قدرت بالاتر در حفظ شکل نسبت به بسیاری از مقواهای دیگر  

کاربردهای مقوا کارتی

 کاربردهای مقوای کارتی بستگی به کیفیت تولید و ویژگی‌های آن‌ها دارد، و این ویژگی‌ها باعث متفاوت بودن کاربردهای این نوع مقوا می‌شود. باوجود مقاومت بالای آن‌ها، مقوا کارتی قیمت نسبتا پایین‌تری نسبت به سایر مواد استفاده شده در چاپ دارند و به همین دلیل یکی از پرطرفدارترین انواع مقوا به شمار می‌روند.

مقوا کارتی با دو نوع معمولی و مرغوب تولید می‌شود و این دو مدل بافت و ضخامت متفاوتی دارند که تاثیر زیادی بر کاربردهای آن‌ها دارد.

 درادامه، چند کاربرد متداول مقوای کارتی برای شما گردآوری کرده‌ایم:

– مقوای کارتی به دلیل مقاومت بیشتر نسبت به کاغذ معمولی برای جلد کاتالوگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

– مقوای کارتی در بسته بندی استفاده می‌شود. البته باید توجه داشت که بسته‌بندی‌های تولید شده از مقوای کارتی مقاومت بسیار بالایی ندارند و برای بسته‌بندی جعبه‌های سخت مناسب نیستند. معمولاً از مقوای شومیز برای بسته‌‌بندی انواع جعبه‌های ساده و کوچک مانند جعبه پماد و داور استفاده می‌شود.

– بسیاری از کسب و کارها برای طراحی و چاپ کارت ویزیت از مقوای شومیز یا همان کارتی استفاده می‌کنند.

– از مقوای شومیز هم‌چنین برای طراحی و چاپ جلد کتاب نیز استفاده می‌شود. نکته‌ای که باید در مورد این کاربرد از مقوای شومیز به آن توجه کنیم، این است که جلد گالینگور را با جلد شومیز اشتباه نگیریم، چرا که این دو تفاوت‌های اساسی دارند.

– این نوع مقوا به دلیل انعطاف‌پذیری مرغوب و همچنین رنگ‌های متنوع و گوناگونی که دارد، در مدارس و آموزشگاه‌ها برای ساخت انواع کاردستی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

– استفاده از این نوع مقوا برای امور تبلیغاتی و برندسازی می‌تواند هزینه‌های شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.  

کاربرد مقوای شومیز کارتی

کاربرد مقوای شومیز کارتی

 مقوای شومیز کارتی، یک نوع مقوا است که به دلیل ویژگی‌های خاص خود در برخی صنایع و کاربردها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع مقوا به دلیل انعطاف‌پذیری، مقاومت و وزن مناسب، برای بسیاری از کاربردها مناسب است. برخی از کاربردهای معمول مقوای شومیز کارتی عبارتند از:

1. بسته‌بندی: مقوای شومیز کارتی برای بسته‌بندی محصولاتی که نیاز به یک جعبه سبک باشند یا نیاز به انعطاف پذیری بیشتری داشته باشند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مقوا برخلاف برخی مقواهای دیگر، وزن کمتر و انعطاف پذیری بیشتری دارد که بتواند به راحتی محصولات را بسته‌بندی کند.

2. چاپ و تبلیغات: بسیاری از کسب و کارها برای چاپ مواد تبلیغاتی و همچنین برای طراحی کارت ویزیت از مقوای شومیز کارتی استفاده می‌کنند. این نوع مقوا به علت ویژگی‌های چاپ‌پذیری و کیفیت بالای چاپ، برای این منظور بسیار مناسب است.

3. صنایع دستی: به دلیل انعطاف‌پذیری و زیبایی ظاهری، مقوای شومیز کارتی برای ساخت انواع کاردستی، پازل‌ها، مدل‌های کاغذی و ساخت اشیاء هنری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با توجه به اینکه مقوای شومیز کارتی دارای ویژگی‌های خاصی است، می‌تواند در کاربردهای متنوع دیگری نیز مورد استفاده قرار گیرد که به نیاز و خواسته‌های خاص هر صنعت و کسب و کار بستگی دارد.  

ضخامت و وزن مقوا کارتی

تمامی انواع مقواها از چند لایه متفاوت تولید می‌شوند و تعداد لایه‌های استفاده شده به‌طور مستقیم با ضخامت و وزن مقواها در ارتباط است. مقوای کارتی نیز به دلیل داشتن کاربردهای متنوع، با ضخامت‌های مختلف تولید می‌شود. به طور مثال، ضخامت مقوای کارتی مورد استفاده برای چاپ کارت ویزیت از نوع دیگر آن که برای بسته‌بندی استفاده می‌شود کمتر است.

همچنین، مقوای کارتی با وزن‌ها و گرماژهای گوناگون تولید و عرضه می‌شود. این نوع مقوا از گرماژ 135 به بالا، با وزن‌های مختلف در بازار موجود است.  

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه
  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه