Site logo

به اشتراک بگذارید

اخبار کاغذ و مقوا

مزایدات و مناقصات

مجله کاغذ شهر

آغاز تولید آزمایشی بسته‌های تربیت و یادگیری اول ابتدایی‌ها

دکتر رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش

دستاوردهای دولت سیزدهم در آموزش و پرورش: ورود اسناد لانه جاسوسی به کتب درسی و چاپ با کاغذ صد درصد ایرانی

وزیر آموزش و پرورش، تحقق مطالبه چندین ساله رهبرانقلاب درباره ورود اسناد لانه جاسوسی به کتب درسی و چاپ کتب درسی با کاغذ صد درصد ایرانی برای اولین بار پس از انقلاب را از دستاوردهای دولت سیزدهم عنوان کرد.

رضامراد صحرایی در صفحه ویراستی‌اش نوشت: در سال‌های اخیر مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) چندین بار بر ورود اسناد لانه جاسوسی به کتب درسی تاکید کردند و فرمودند: “این اسناد [لانه جاسوسی]، توطئه‌های آمریکا علیه ملّت ایران را نشان می‌داد؛ هفتاد هشتاد جلد شده. شماها که وقت نمی‌کنید بخوانید این کتاب‌ها را، [امّا] من یک وقتی به آموزش و پرورش گفتم مضامین این کتاب‌ها را در کتاب‌های درسی بیاورید، متأسفانه نکردند. این [اسناد] نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها در این مدّتی که در ایران حضور داشتند یعنی مثلاً از حدود سال ۲۸ و ۲۹ چه کارهایی در ایران کردند، چه توطئه‌ها و چه خیانت‌هایی انجام دادند”.

آغاز تولید آزمایشی بسته‌های تربیت و یادگیری اول ابتدایی‌ها

اکنون در دولت سیزدهم، مطالبه چندین ساله رهبرانقلاب برای بازخوانی اسناد لانه جاسوسی محقق شده است. از جمله اقدامات در این زمینه می‌توان به بهسازی و غنی‌سازی تعدادی از کتاب‌های درسی اشاره کرد که برخی از اسناد لانه جاسوسی به کتب درسی افزوده شده و همچنین، بهسازی کتاب‌های سواد رسانه‌ای نیز انجام شده است.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات مهم در سال ۱۴۰۲، ارزشیابی برنامه‌های درسی رشته‌های فنی و حرفه‌ای بود که پس از فرایندی طولانی به اتمام رسید. در این فرایند، برنامه‌های درسی عمده رشته‌های فنی و حرفه‌ای بر اساس تحولات بازار کار، ارزیابی محیط‌های آموزشی، هنرجویان و هنرآموزان و با توجه به مطالعات آمایش سرزمینی مورد بررسی و ارزشیابی قرار گرفت.

همچنین آغاز اصلاح برنامه‌های درسی فنی و حرفه‌ای بر اساس ارزشیابی‌های سال گذشته است و از مهر امسال، کتاب‌های پایه دهم رشته‌های فنی و حرفه‌ای بر اساس این ارزشیابی‌ها اصلاح خواهد شد. بر اساس مسیری که در دو سال گذشته طی شده، طرحواره اجرای برنامه درسی ملی مدرسه در مدرسه به عنوان نقشه راه سازمان پژوهش در سال ۱۴۰۳ نیز در دستور کار است. بر این اساس سال ۱۴۰۳ سال آغاز تولید آزمایشی بسته‌های تربیت و یادگیری برای پایه اول ابتدایی خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش در پایان نوشت: برای اولین بار موفق به تامین ۱۰۰ درصدی کاغذ و مقوای مورد نیاز از طریق تولید داخلی شدیم و در سال ۱۴۰۲، هیچ قرارداد خارجی برای تامین کاغذ و مقوا منعقد نشد.

برای اطلاع از آخرین اخبار و نمایشگاه و رویدادهای صنعت کاغذ و مقوا، مناقصات و مزایدات، و همچنین مطالعه مقالات تخصصی در این زمینه، به مجله کاغذ و مقوا مراجعه کنید.

امکان تعلیق (غیرفعالسازی) پرونده‌ها به منظور کاهش مصرف سهمیه

 

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه
  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه