Site logo

به اشتراک بگذارید

اخبار کاغذ و مقوا

مزایدات و مناقصات

مجله کاغذ شهر

کاهش قیمت کاغذ تحریر در بازار

کاهش قیمت کاغذ تحریر در بازار

همزمان با پایان سومین هفته خردادماه، بازار ملزومات چاپ و نشر در حال تجربه ثبات نسبی است. با وجود اینکه برخی اقلام افزایش قیمت ۱۰ تا ۲۰ هزار تومانی داشته‌اند، برخی دیگر بدون تغییر باقی مانده‌اند.

رکود و رونق در بازار چاپ و نشر

به گفته بازاریان و کارشناسان حوزه چاپ و نشر، معمولاً در ماه پایانی بهار و نخستین ماه فصل تابستان، بازار دچار رکود و کم‌کاری می‌شود. این وضعیت از اوایل مرداد تغییر کرده و کسب و کارها دوباره رونق می‌گیرند. حسین بنایی، کاغذفروش، در این باره به خبرنگار ایبنا گفت: “این روزها حجم معاملات کاهش یافته و مشتریان کمتر شده‌اند، که این امر طبیعی است و همیشه برای این ایام پیش‌بینی می‌شود.”

کاهش قیمت کاغذ تحریر در بازار

قیمت کاغذ و ملزومات چاپ

بنایی افزود که قیمت کاغذ تحریر طی هفته جاری افزایش نداشته و کاهش بین ۱۰ تا ۱۵ هزار تومانی را تجربه کرده است. با این حال، سایر انواع کاغذها مانند گلاسه با افزایش قیمت مواجه بوده‌اند. مقوای پشت سفید و پشت طوسی نیز بین ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان افزایش قیمت داشته‌اند. به طور عمده، کاغذهای موجود در بازار چینی هستند و کیفیت‌های متغیری دارند که از جنس درجه یک تا دو برای استفاده‌های مختلف موجود است.

هر بند کاغذ تحریر ۷۰ گرمی ۷۰ در ۱۰۰ یک‌میلیون و ۲۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد که نسبت به هفته گذشته ۱۰ هزار تومان کاهش داشته است. هر بند کاغذ چینی ۷۰ گرمی ۶۰ در ۹۰ نیز با قیمت ۹۸۰ هزار تومان معامله می‌شود که در هفته گذشته حدود یک میلیون تومان بوده است. قیمت کاغذ ۸۰ گرمی بدون تغییر باقی مانده است و هر بند کاغذ ۷۰ در ۱۰۰، ۸۰ گرمی یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و کاغذ سایز ۶۰ در ۹۰ آن نیز یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است.

قیمت کاغذ گلاسه و ملزومات دیگر

قیمت کاغذ گلاسه به تناسب گرماژ و کیفیت بین ۵۷ تا ۶۰ هزار تومان است. به عنوان مثال، مقوای پشت طوسی شیت ۳۵۰ گرمی کیلویی ۲۵۰ هزار تومان، ۱۸۰ گرمی کیلویی ۳۱۴ هزار تومان، ۲۳۰ گرمی کیلویی ۲۹۸ هزار تومان و ۲۵۰ گرمی کیلویی ۲۹۰ هزار تومان در بازار موجود است. کاغذ گلاسه سایز ۹۰ گرمی ۷۰ در ۱۰۰ نیز کیلویی ۵۱۵ هزار تومان، ۱۲۸ گرمی کیلویی ۵۱۵ هزار تومان، ۲۵۰ گرمی کیلویی ۵۴۰ هزار تومان و ۳۰۰ گرمی کیلویی ۵۱۵ هزار تومان در بازار موجود است.

افزایش قیمت الکل ایزوپروپیل و مرکب چاپ

قیمت الکل ایزوپروپیل در این هفته حدود ۱۲۰ تا ۱۲۵ هزار تومان است که نسبت به هفته‌های گذشته افزایش داشته است. کارشناسان بازار علت اصلی این افزایش قیمت را به تعرفه واردات و نوسانات نرخ ارز نسبت می‌دهند. همچنین قیمت مرکب به تناسب برند و کشور تولیدکننده متغیر است. هر کیلو مرکب گلاسه خارجی بین ۳۴۰ تا ۴۴۰ هزار تومان، هر کیلو مرکب گلاسه ایرانی رنگی ۳۰۰ هزار تومان و هر کیلو مرکب گلاسه مشکی ۲۴۵ هزار تومان، هر کیلو مرکب تحریر رنگی ایرانی ۲۳۰ هزار تومان و هر کیلو مرکب تحریر مشکی ایرانی ۱۸۶ هزار تومان در بازار موجود است.

قیمت چسب و زینک

هر کیلو چسب سرد ایرانی حدود ۱۱۵ هزار تومان و چسب گرم کیلویی ۲۵۰ هزار تومان است. زینک دو ورقی چینی نیز بین ۸۷ تا ۹۲ هزار تومان در بازار قیمت‌گذاری شده است.

برای اطلاع از آخرین اخبار و نمایشگاه و رویدادهای صنعت کاغذ و مقوا، مناقصات و مزایدات، و همچنین مطالعه مقالات تخصصی در این زمینه، به مجله کاغذ و مقوا مراجعه کنید.

تحلیل و بررسی وضعیت تجارت خارجی ایران در فروردین 1403

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه
  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه