Site logo

به اشتراک بگذارید

اخبار کاغذ و مقوا

مزایدات و مناقصات

مجله کاغذ شهر

راه‌اندازی دو کارخانه تولید کاغذ

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت و گویی اعلام کرد:

در حوزه کاغذ، همزمان با فراهم کردن شرایط برای حفظ ثبات نسبی بازار، تلاش شد تا کاغذهای وارد شده با شرایط مناسب در اختیار ناشران قرار بگیرد. نوسانات بازار کاغذ، کمتر از نوسانات ارز بوده، از یک ثبات نسبی برخوردار بوده است و قیمت کاغذ به‌دلیل اینکه یک کالای وارداتی است تغییر داشت، اما تلاش‌های بسیاری انجام شد که تعرفه ورود کاغذ تغییر نکند و همچنین بازار خالی از محصول نباشد. در ابتدا فقط کارخانه کاغذ مازندران تولید ‌داشت. این کارخانه سالانه حدود ۴تا ۵ هزار تن کاغذ تولید می‌کرد و الان این عدد در آن کارخانه به بیش از ۶۰ هزار تن در سال رسیده است. تولید کتاب‌های درسی با کاغذ ایرانی، اتفاق مبارکی است که برخی از نیازهای ناشران پاسخ داده شد. کارخانه تولید کاغذ زاگرس در استان فارس در مرحله بهره‌برداری است، در ۲ ماه آینده به تولید می‌رسد و مشکل تولید برق آن در حال برطرف شدن است.

راه‌اندازی دو کارخانه تولید کاغذ در دولت سیزدهم

میزان تولید اولیه کارخانه زاگرس ۲۰ هزار تن است. این تولید تا ۵۰ هزار تن قابلیت افزایش دارد که این تولیدات به لحاظ عددی نیاز نشر کشور را تامین می‌کند، اما از لحاظ تامین کیفیت و تنوع ممکن است نیازمند واردات کاغذ باشیم که تعرفه واردات فعلاً تغییر نخواهد کرد و واردات کاغذ ادامه خواهد داشت. کارخانه سبز جنوب در شادگان هم در حال راه‌اندازی است و در اواخر سال۱۴۰۴ یا اوایل سال‌۱۴۰۵ به بهره‌برداری خواهد رسید و توان تولید خواهد داشت که علاوه‌بر تامین نیاز کشور امکان صادرات کاغذ را فراهم خواهد کرد.

برای اطلاع از آخرین اخبار و نمایشگاه و رویدادهای صنعت کاغذ و مقوا، مناقصات و مزایدات، و همچنین مطالعه مقالات تخصصی در این زمینه، به مجله کاغذ و مقوا مراجعه کنید.

برگزاری موفق هفتمین دوره نمایشگاه کاغذ و مقوا؛ گامی بزرگ در توسعه و تجارت این صنعت

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه
  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه