Site logo

ثبات نسبی بازار کاغذ: بررسی قیمت‌ها و تحولات اخیر

ثبات نسبی بازار کاغذ

در هفته اخیر بازار کاغذ نسبت به هفته‌های گذشته دچار ثبات نسبی شده است. نوسانات قیمت در این حوزه بین ۱۰ تا ۵۰ هزار تومان بوده و بهای کاغذ در مقایسه با قبل تغییر چندانی نداشته است.

پیش‌بینی کاهش قیمت‌ها

پس از بی‌ثباتی‌های اخیر، کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند که قیمت‌ها کاهش یابد که این موضوع با عرضه گسترده کالا محقق شد. به‌عنوان مثال، هر بند کاغذ تحریر ۷۰ گرمی در تاریخ ۱۹ مهرماه به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است. در مقابل، قیمت کاغذ چینی ۷۰ گرمی ۶۰ در ۹۰، با ۵۰ هزار تومان افزایش، به یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید.

ثبات نسبی بازار کاغذ

قیمت کاغذهای مختلف

کاغذ ۸۰ گرمی سایز ۷۰ در ۱۰۰ بدون تغییر، حدود یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و کاغذ ۸۰ گرمی سایز ۶۰ در ۹۰ با ۱۰ هزار تومان افزایش، به یک میلیون و ۲۴۰ هزار تومان رسید.

وضعیت مقوا و مرکب

قیمت انواع مقوا نیز ثابت مانده است؛ به‌طوری‌که هر کیلو مقوای پشت طوسی شیت ۳۵۰ گرمی ۳۱۰ هزار تومان، ۱۸۰ گرمی کیلویی ۳۳۳ هزار تومان و ۲۳۰ گرمی کیلویی ۳۱۵ هزار تومان معامله می‌شود.

نوسانات قیمت مرکب و چسب

در زمینه مرکب، هر کیلو مرکب گلاسه خارجی با حدود ۲۰ هزار تومان افزایش، به ۳۵۰ تا ۴۷۰ هزار تومان رسیده است. همچنین، قیمت چسب صحافی سرد ایرانی به ۸۸ هزار تومان و چسب گرم کیلویی ۲۵۰ هزار تومان رسیده است.

این نوسانات قیمت‌ها در بازار کاغذ و مواد اولیه، نشان‌دهنده تأثیر عرضه و تقاضا بر قیمت‌ها است که نیازمند توجه بیشتر از سوی فعالان این حوزه می‌باشد.

برای اطلاع از آخرین اخبار و نمایشگاه و رویدادهای صنعت کاغذ و مقوا، مناقصات و مزایدات، و همچنین مطالعه مقالات تخصصی در این زمینه، به مجله کاغذ و مقوا مراجعه کنید.

بررسی چالش‌های مالیاتی صنعت چاپ و راهکارها در اتاق اصناف ایران

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه
  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه