Site logo

تغییرات جدید در قوانین ترخیص کالا از گمرک

ترخیص کالا گمرک

گمرک جمهوری اسلامی ایران از این پس موظف است از ترخیص کالاهایی که دارای قبض انبار از تاریخ ۱۵ مهر ۱۴۰۳ و بعد از آن بوده و تاریخ ثبت سفارش آنها نیز پس از این تاریخ و موخر بر تاریخ قبض انبار باشد، جلوگیری کند.

براساس تبصره (۴) ذیل ماده (۵) آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات، مصوبه هیئت وزیران که در تاریخ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ به تصویب رسید، این تغییرات از تاریخ ۱۴ تیر ۱۴۰۳ اجرایی شده است. با این شرایط، مهلت استفاده از مفاد این تبصره در تاریخ ۱۴ مهر ۱۴۰۳ به پایان می‌رسد.

به این ترتیب، لازم است تجار و واردکنندگان توجه ویژه‌ای به تاریخ‌های ثبت سفارش و قبض انبار داشته باشند تا از مشکلات احتمالی در روند ترخیص کالا جلوگیری کنند. این تغییرات تأکید بر ضرورت هماهنگی در ثبت سفارشات و قبض‌های انبار دارد و باید به‌طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

تجار باید آماده باشند تا اطلاعات دقیق و به‌روز را در زمان ثبت سفارشات خود ارائه دهند و از تأخیرهای ناخواسته جلوگیری کنند.

برای اطلاع از آخرین اخبار و نمایشگاه و رویدادهای صنعت کاغذ و مقوا، مناقصات و مزایدات، و همچنین مطالعه مقالات تخصصی در این زمینه، به مجله کاغذ و مقوا مراجعه کنید.

30 مهرماه، آخرین مهلت برگشت ارز حاصل از صادرات سال 1402

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه
  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه