Site logo

موج جدید افزایش قیمت کاغذ: چالش‌های پیش رو در بازار

موج جدید افزایش قیمت کاغذ

روند افزایشی قیمت‌ها

قیمت کاغذ چاپ و تحریر در بازار دوباره به سمت افزایش پیش رفته است. این روند که به نظر می‌رسد در هفته‌های آینده ادامه‌دار باشد، به‌ویژه در پی تغییرات اخیر در عرضه و تقاضا شکل گرفته است.

افزایش قیمت محصولات کاغذی

پس از کاهش قیمت‌های هفته گذشته، کاغذ چاپ و تحریر دوباره با افزایش 50 هزار تومانی مواجه شده و قیمت هر بند کاغذ 70 در 100 به یک میلیون و 400 هزار تومان رسیده است. همچنین، کاغذ 60 در 90 نیز از 950 هزار تومان به یک میلیون و 100 هزار تومان افزایش یافته است.

موج جدید افزایش قیمت کاغذ

عوامل مؤثر در افزایش قیمت

این افزایش قیمت به دنبال گرانی مقوای ایندربرد و کاغذ گلاسه در پی حذف ارز نیمایی این کالاها رخ داده است. این تغییرات موجب شد که تقاضا به سمت مقوای پشت طوسی و کاغذ تحریر متمایل شود، در نتیجه قیمت‌ها دوباره افزایش یافت.

تأثیرات سیاسی و اقتصادی

فعالان بازار معتقدند که رخدادهای منطقه‌ای و افزایش قیمت ارز و طلا تأثیر زیادی بر بازار کاغذ گذاشته است. با خروج سرمایه و کاهش تقاضا، در کوتاه‌مدت قیمت‌ها تعدیل شد، اما افزایش دوباره تقاضا نشان‌دهنده افزایش قیمت‌های آتی است.

چشم‌انداز بازار کاغذ

با حذف ارز نیمایی از کاغذ گلاسه و ایندربرد، احتمال افزایش جدی قیمت کاغذ چاپ و تحریر وجود دارد. افزایش تقاضا به طور مستقیم به افزایش قیمت منجر خواهد شد و به نظر می‌رسد بازار در هفته‌های آینده با چالش‌های بیشتری روبرو شود.

برای اطلاع از آخرین اخبار و نمایشگاه و رویدادهای صنعت کاغذ و مقوا، مناقصات و مزایدات، و همچنین مطالعه مقالات تخصصی در این زمینه، به مجله کاغذ و مقوا مراجعه کنید.

بیست و هشتمین دوره آیین روز ملی صادرات/با حضور رئیس جمهور

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه
  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه