رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با صدور بخشنامهای نحوه رسیدگی به اعتراض اشخاص نسبت به اطلاعات و اطلاعیههای خرید و فروش و بارنامه در فرایند حسابرسی و دادرسی مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده را اعلام کرد.
محمدهادی سبحانیان با اشاره به پیشینه ضرورت صدور این بخشنامه اظهار داشت:
تا پیش از صدور این بخشنامه طرف اول یا ثبت کننده اطلاعات در ثبت اطلاعاتی از قبیل فاکتور خرید و فروش خدمت یا کالا در سامانههای مالیاتی مانند سامانه صورت معاملات فصلی و سامانه ثبت بارنامه میتوانست با ثبت فاکتور یا بارنامههای جعلی برای طرف دوم آثار مالیاتی ایجاد نماید و تا امروز بار اثبات عدم صحت اطلاعات ثبت شده در سامانههای مالیاتی بر دوش طرف دوم بوده است.
رئیس سازمان مالیاتی کشور ادامه داد:
رسیدگی به این پروندهها به این ترتیب بود که ممیز مالیاتی به سراغ طرف دوم رفته و از وی خواستار ارائه سندی دال بر عدم صحت اطلاعات موجود در سامانههای مالیاتی میشد. در نتیجه این نقص فرایندی، اشخاص حقیقی و حقوقی بسیاری به ناحق مورد مطالبه مالیات قرار میگرفتند.
وی با بیان اینکه این مسئله موجب تضییع حق بسیاری از فعالان اقتصادی شده و ضرر و زیان قابل توجهی را به آنها تحمیل کرده بود، اظهار داشت: در یکی از پروندههای مرتبط، برای یک شرکت فولادی دو هزار و ۶۵۰ بارنامه دروغین در سامانه بارنامه ثبت شده است که به دلیل نقصان در فرایند رسیدگی مالیاتی موجبات توقف فعالیتهای عادی شرکت مذکور تا تعیین تکلیف پروندههای ایجاد شده برای آن شده است.
برای اطلاع از آخرین اخبار و نمایشگاه و رویدادهای صنعت کاغذ و مقوا، مناقصات و مزایدات، و همچنین مطالعه مقالات تخصصی در این زمینه، به مجله کاغذ و مقوا مراجعه کنید.
تحولی سبز در صنعت کاغذ با استفاده از کاغذهای سنگی در کرمانشاه
افزودن دیدگاه